Strunta i ett kort – spendera tid med mamma på Mors dag!

teaser_bild.jpg

eDarling frågade sina medlemmar om Mors dags betydelse och vilken de ansåg vara den bästa presenten att ge till en mamma på Mors dag.

Undersökningen visade att de flesta medlemmar föredrog att spendera tid med mamma på Mors dag istället för att köpa presenter. 39 % av de tillfrågade ansåg att en middag är den bästa presenten, tätt följt av de 33 % som tyckte att tid med familjen är något som borde prioriteras på mors dag.

Det traditionella morsdagskortet var däremot inget eDarlings medlemmar ville rekommendera. Endast tre procent av de tillfrågade menade att ett trevligt kort är en bra present. Inte heller choklad ansågs vara en bra present bland medlemmarna, då bara två procent tyckte att något sött var en bra gåva till mamma.

En viktig dag – om man har familj

Hela 70 % av de tillfrågade ansåg att mors dag är en viktig helgdag. De tillfrågade som själva är föräldrar tyckte dock att mors dag var viktigare än de som själva inte har några barn. Hela 72 % av föräldrarna menade att mors dag är en viktig dag, medans motsvarande siffra hos singlarna utan barn är landade på 52 %. Av de som deltog i undersökningen var 85 % själva föräldrar.

Vilken är den bästa presenten till en mamma på Mors dag?

Att bjuda på middag

Att tillbringa tid med familjen 33 %