eDarlings kontaktgaranti

Vi på eDarling vill göra allt vi kan för att hjälpa dig att hitta rätt genom vår tjänst. Därför ger vi dig Kontaktgaranti. Reglerna är enkla. Om du är Premiummedlem men mot förmodan inte träffar någon du får meningsfull kontakt med på vår sida, bjuder vi dig på en ny period som Premiummedlem. På så sätt får du en ny chans att träffa kärleken. Vi tycker nämligen dating ska vara precis så enkelt och tryggt.

Vem kan utnyttja Kontaktgarantin?

Garantin gäller för alla Premium- och PremiumPLUS-medlemmar med ett 12- eller 6-månads medlemskap. Om du har ett 6-månads garanterar vi minst tio kontakter, och för 12-månadsmedlemskap garanteras tjugo kontakter. Så, vad menas då med ”en kontakt”? En kontakt definieras som ett personligt skrivet meddelande, som antingen du eller en annan medlem skickar som svar på ett leende, en fråga eller en notis. Kort sagt, att en ömsesidig kontakt uppstått mellan dig och en annan medlem.

Förutom att ha ett Premiummedlemskap, måste du ha varit öppen för kontakt. Därför gäller garantin bara om du…

  • Är inne på den första perioden på ditt Premiummedlem på eDarling – garantin gäller inte för medlemskap som redan förnyats en eller flera gånger. Däremot gäller den om du haft ett Premiummedlemskap tidigare, avslutat det och senare uppgraderat till Premium igen.
  • Har sänt minst fyra (om du har ett 6-månaders medlemskap) eller åtta (om du har ett 12-månaders medlemskap) meddelanden till andra medlemmar. Meddelandena måste du skrivit på egen hand, att till exempel skicka Gillar & Ogillar räcker inte.
  • Har en väl ifylld profil. För det krävs att du fyllt i alla fritextfält under ”Min profil” och ”Mina sökkriterier”.
  • Har laddat upp minst en profilbild på din profil.
  • Är aktiv och har ett aktivt konto. Det betyder att din matchningsstatus måste stå som aktiv (du får själv partnerförslag och blir föreslagen för andra), och att du måste loggat in regelbundet så du inte markerats som inaktiv. Om du blivit markerad som inaktiv genom att du inte loggat in på länge, aktiveras du automatiskt när du loggar in igen.
  • Kontaktar vår Kundservice senast 3 veckor innan medlemskapet går ut. om du skriver ett mail eller använder vårt kontaktformulär, se till att ange den emailadress du är registrerad med.

Finns det gånger Kontaktgarantin inte gäller?

Ja, det finns ett fåtal gånger då Kontaktgarantin inte gäller. Den gäller till exempel inte om ditt konto stängts av som följd av brott mot våra Allmänna villkor eller Riktlinjer för uppförande. Garantin gäller inte heller om du begärt att få avsluta ditt medlemskap, eller om du själv raderar ditt konto innan tiden för medlemskapet har gått ut.

Tänk också på att våra Allmänna villkor gäller för hela hemsidan, och att det finns bestämmelser kring till exempel uppsägning och automatisk förnyelse som kan vara relevant för dig oberoende av Kontaktgarantin. Läs därför noga igenom dem för att ta del av alla detaljer om ditt medlemskap.

Jag har ansökt. Vad händer nu?

Så snart vi tittat närmare på ditt fall och förlänger vi ditt medlemskap gratis och skickar en bekräftelse på att så skett. Du får då en ny lika lång period som Premium- eller PremiumPLUS-medlem helt utan kostnad.

Om du vill ha hjälp eller råd om hur du kan göra det lättare att träffa någon, kan du kontakta Kundservice och få hjälp att uppdatera din profil och dina bilder. Du kan också läsa mer i vår Framgångsplan – här hittar du tips och trick du kan ha hjälp av för att optimera din profil och din dating.

Har du frågor, funderingar eller vill utnyttja Kontaktgarantin? Ta kontakt med vår Kundservice så hjälper vi dig vidare.